Motorhome Facts Forum banner

Ducato migające przebieg i kody błędów

18K views 19 replies 8 participants last post by  Malshadow  
#1 ·
Cześć wszystkim. Jestem tu nowy, więc proszę o wyrozumiałość. Właśnie kupiłem kampera Ducato X250 130 Multijet z 2012 roku. Ma migający przebieg, więc zabrałem go do warsztatu samochodowego mojego kolegi i pojawiły się 2 kody błędów, które wydają się być jakoś połączone z 'Blue & Me'. Sprzedawca powiedział, że miganie przebiegu zaczęło się po wymianie rozładowanego akumulatora i nowego rozrusznika. Kody to B10AA-4A i U173387. Czy ktoś może pomóc zatrzymać moje straszne miganie licznika kilometrów? Dzięki
 
#2 ·
Cześć i witaj

Mamy członka - Malshadow - który wydaje się ogarniać całą sprawę z kodami błędów, więc mam nadzieję, że podbicie tego wątku pomoże mu to zobaczyć i odpowiedzieć.

W przeciwnym razie, czy próbowałeś na forum Fiata?


Jest tam kilku bardzo kompetentnych i pomocnych ludzi.
 
#3 · (Edited)
Migający przebieg wskazuje, że ECU lub BCM 'utraciło kontakt' z jednym lub kilkoma modułami podłączonymi do magistrali CAN. Zwykłą praktyką w celu naprawienia tego jest uruchomienie 'wyrównania proxi' przez port OBD za pomocą systemu interogatora Fiata. Istnieje system o nazwie multiuscan, który zapewnia oprogramowanie i kable, aby umożliwić to za pomocą laptopa bez konieczności udawania się do Fiata.

FIAT DTC B10AA-4A
Marka: FIATCode: B10AA-4A Definicja: Sprawdzanie konfiguracji nie powiodło się - Nieprawidłowy zainstalowany komponent. Opis: Moduł sterowania nadwoziem (BCM) wykrył niezgodność między pojazdem a konfiguracją PROXI.

 
#4 ·
Wysłałem odpowiedź do podobnego wątku na temat montażu nowego sterownika poduszki powietrznej pasażera w naszym poprzednim vanie. Kiedy dostaliśmy nasz PVC, poprosiliśmy o zamontowanie radia z rynku wtórnego. Spowodowało to miganie przebiegu. Niczego z tym nie zrobiłem, ponieważ zbytnio mi to nie przeszkadza.

To prawdopodobnie dzieje się, gdy element inny niż Fiat jest montowany jako zamiennik (a może akumulator pojazdu jest odłączony?). RayC ma na to odpowiedź, jestem pewien, a każdy dobry, niezależny warsztat elektryczny powinien być w stanie to zrobić. Malshadow prawdopodobnie wkrótce się pojawi, aby dodać poradę.
 
#5 ·
Wszyscy są na bieżąco z tą zagadką, migając milami Ducat, Peugeot, Citroen, kamperami, moduł Body Control, który jest BIG CHIEF, jest modułem bramy dla każdego innego kontrolera na magistrali CANBUS, zaprogramował wszystkie konfiguracje lub kody instrukcji dla wszystkich modułów kontrolera, jeśli jeden z tych modułów kontrolera przestanie się komunikować, albo dlatego, że jego połączenia brakuje, albo został fizycznie wymieniony bez przeprogramowania, wtedy BCM miga milami, aby ostrzec operatora w tym przypadku ciebie. Będziesz potrzebować Multiecuscan podłączonego do pojazdu, co pozwoli ustalić, który z kontrolerów lub połączenie z tym kontrolerem się zepsuło, wtedy możesz dalej badać, moduł Body Control musi być poinformowany o wszelkich zmianach, odbywa się to za pośrednictwem oprogramowania Multiecuscan, to nie nauka o rakietach, ale spowita tajemnicą. Mam posty na temat tego, jak się połączyć za mniej niż 90,00 £, jeśli masz już laptopa.(y)
 
#7 ·
Kolejną pomocną informacją jest to, że magistrala CAN (Controller Area Network) w pojeździe opiera się na określonym napięciu. Jeśli to napięcie zostanie utracone lub waha się w granicach tolerancji, może to spowodować utratę części informacji przechowywanych w BCM, w zależności od stanu pamięci RAM / ROM. Czasami uruchamianie z kabli rozruchowych lub niskie napięcia mogą zakłócić działanie systemu, dlatego połączenie interfejsu z odpowiednim oprogramowaniem dla konkretnego pojazdu może sprawdzić, czy wszystkie kontrolery są wyrównane, tj. obecne i poprawne, stąd termin wyrównanie Proxi.
 
#12 ·
Ok, Multiecuscan.net to bezpośrednia trasa, z proponowanym laptopem, którego będziesz używać do dedykowanej diagnostyki, pobierz darmową wersję na ten, wszystkie systemy operacyjne są wymienione, mój laptop działa na Viście, na tym etapie nie połączysz Mulitecuscan z pojazdem, możesz uruchomić Mes w trybie symulacji, dzięki czemu zapoznasz się z oprogramowaniem. Następny etap to zakup połączeń interfejsu, link podam później. Mam gdzieś dogłębny post.:) (y)
 
#14 ·
Ok, Multiecuscan.net to bezpośrednia trasa, z proponowanym laptopem, którego będziesz używać do dedykowanej diagnostyki, pobierz darmową wersję na ten komputer, wszystkie systemy operacyjne są wymienione, mój laptop działa na Viście, na tym etapie nie będziesz łączyć Mulitecuscan z pojazdem, możesz uruchomić Mes w trybie symulacji, co pozwoli Ci zapoznać się z oprogramowaniem. Następny etap to zakup połączeń interfejsu, link podam później. Mam gdzieś dogłębny post.:) (y)
Link do przewodów (Ducato 2012 LWB 2.3) i Twój dogłębny post będą świetne. Wielkie dzięki za pomoc. Jest to doceniane.
 
#15 ·
To jest wątek, do którego odnosi się Malshadow -


Wiem, że funkcja wyszukiwania może być myląca, jeśli nie jest się do niej przyzwyczajonym.
 
#17 ·
Moduł sterowania nadwoziem jest specyficzny dla modelu, roku, miesiąca produkcji, jest bramą do każdego innego kontrolera w sieci Canbus, jeśli nie otrzyma odpowiedzi od żadnego z kontrolerów, które zostały w nim zaprogramowane, odpowie wysyłając wiadomość do wyświetlacza, który w podwoziach samochodów kempingowych Fiat Peugeot Citroen miga rejestratorem przebiegu. Jeśli część zamienna jest zamontowana w jakimkolwiek pojeździe, który posiada pokładowe urządzenie diagnostyczne, moduł sterowania nadwoziem musi zostać poinformowany za pomocą sprzętu diagnostycznego o wszelkich zmianach, minęły czasy, kiedy można było wymieniać komponenty, aby sprawdzić, czy to naprawi problem. :(
 
#20 ·
Cześć, mnóstwo informacji zamieszczonych w dziale elektrycznym na temat dostępu do magistrali CAN pojazdu przez port OBD za mniej niż koszt jednej wtyczki diagnostycznej. Jakie inne prace zostały wykonane, z którymi masz obawy? Kontroler nie komunikuje się, stąd migające mile. Znalezienie winowajcy to zgadywanie bez łącza diagnostycznego, czy wszystko inne działa? Napisz z powrotem z odrobiną więcej informacji na temat swojego modelu i roku kampera, a forum postara się Ci pomóc. (y)